Berufshaftpflichtversicherung pojištění profesní odpovědnosti

Pojištění odpovědnosti za škodu způsobenou při výkonu povolání (například v důsledku nedbalosti, chyb a opomenutí).

Berufskrankheiten nemoci z povolání

Pojem ze zákonného pojištění odpovědnosti zaměstnavatele za škodu při pracovním úrazu nebo nemoci z povolání; existuje seznam nemocí z povolání, které se týkají určitých povolání; v případě prokázání nemoci z povolání vzniká nárok na pojistné plnění.

Berufsunfähigkeits-Zusatzversicherung doplňkové pojištění pro případ pracovní neschopnosti

Předmětem tohoto pojištění je výplata sjednané denní dávky při pracovní neschopnosti vzniklé jako důsledek nemoci nebo úrazu. Od samostatného pojištění pro případ pracovní neschopnosti se liší tím, že nemůže existovat bez hlavní pojistné smlouvy (životní pojištění). Podle německého práva může být ale toto doplňkové pojištění samostatně vypovězeno. Pramen: VersicherungsAlphabet. 11. vyd. Karlsruhe : VVW. 2019. ISBN 978-3-96329-268-2, s. 106.

Berufsunfähigkeitsversicherung pojištění pro případ pracovní neschopnosti

Předmětem pojištění je výplata sjednané denní dávky při pracovní neschopnosti vzniklé jako důsledek nemoci nebo úrazu.

Berufszuschlag přirážka za povolání

1. Pojem z životního pojištění: přirážka k pojistnému z důvodu nebezpečného povolání pojištěného.
2. Pojem z úrazového pojištění: v soukromém úrazovém pojištění je pojistné obvykle diferencováno podle skupin povolání; tím odpadá nutnost použití přirážek.

Beschlagnahme zabavení, konfiskace

Zabavením se má na mysli například zabavení věci policií nebo při exportu úřady jiného státu. V majetkovém pojištění je zabavení obvykle vyloučeno z pojistné ochrany.

Beschwerde stížnost

Pojem stížnost souvisí s ochranou spotřebitele a lze jej proto nalézt v řadě právních aktů EU i v právních předpisech členských států EU týkajících se pojištění a pojišťovnictví. Například Čl. 14 směrnice 2016/97 o distribuci pojištění zní: "Členské státy zajistí vytvoření postupů, které umožní zákazníkům a jiným zainteresovaným stranám, zejména spotřebitelským sdružením, podávat stížnosti na distributory pojištění a zajištění. Stěžovatelé obdrží v každém případě odpověď.".

Beschwerdemanagement management stížností, řízení stížností

V rámci ochrany spotřebitele je v řadě právních aktů EU pro pojišťovnictví dána spotřebitelům možnost podávat stížnosti. V případě směrnic jsou pak ustanovení o stížnostech implementována do práva členských států EU. Kromě toho orgány dohledu dbají na to, ale v pojišťovnách byl zaveden systém vyřizování stížností, tedy aby fungoval management stížností. K tomu například orgán EIOPA (Evropský orgán pro pojišťovnictví a zaměstnanecké penzijní pojištění) vydal dokument pod názvem "Obecné pokyny k vyřizování stížností pojišťovnami" (EIOPA-BoS-12/069 CS).

Besondere Versicherungsbedingungen zvláštní pojistné podmínky

Zvláštní pojistné podmínky jsou pojistné podmínky se speciálními ustanoveními, jež doplňují všeobecné pojistné podmínky (SRN).

Bestandsbeiträge kmenové pojistné

Kmenovým pojistným se rozumí hrubé pojistné, které je souhrnem ročního pojistného ze všech pojistných smluv, které se nacházejí v pojistném kmeni (nebo dílčím kmeni) daného pojistitele. Z této definice je zřejmé, že toto pojistné se liší od předepsaného (zaúčtovaného) pojistného a od zaslouženého pojistného. Pramen: VersicherungsAlphabet. 11. vyd. Karlsruhe : VVW. 2019. ISBN 978-3-96329-268-2, s. 109.

Copyright © 2024
Save
Cookies user preferences
We use cookies to ensure you to get the best experience on our website. If you decline the use of cookies, this website may not function as expected.
Accept all
Decline all
Read more
Essential
These cookies are needed to make the website work correctly. You can not disable them.
Technické cookies
Accept
Analytics
Tools used to analyze the data to measure the effectiveness of a website and to understand how it works.
Google Analytics
+ jiné analytické cookies
Accept
Decline