1. "Marketing je společenský a řídicí proces, kterým jednotlivci a skupiny získávají to, co potřebují a požadují, prostřednictvím tvorby, nabídky a směny hodnotných výrobků s ostatními." Viz Philip Kotler, Marketing Management, Victoria Publishing, Praha 1992, str. 4.
  2. "Marketing je způsob myšlení vycházející z vedení firmy, který zahrnuje všechny sféry její činnosti a který si staví trh, popřípadě klienty a jejich požadavky, za cílový a orientační bod.“. Viz Eduard Delisle, Marketing und Berufsbildung, Versicherungswirtschaft, Heft 22/1992, str. 1428.
  3. Marketing v pojišťovnictví má svá specifika, mezi něž patří například skutečnost, že: a) pojišťovnictví se řadí do sektoru služeb a prodávají se zde tzv. neviditelné produkty na rozdíl od televizorů, b) řada pojistných smluv, například životního pojištění, se uzavírá na 20 a více let; pojišťovna musí být blízko zákazníkovi a budovat vzájemný vztah na důvěře, c) kvalitní naídka vyžaduje znát více osobní a ekonomickou situaci zákazníka, aby mu mohl být navržen specifický program pojistné ochrany (role poradenství), d) při sjednávání pojištění hrají významnou roli pojišťovací zprostředkovatelé (viz J. Mesršmíd, Vybrané kapitoly z pojišťovnictví, kapitola Marketing v pojišťovnictví, ČAP 1996, str. 121).
  4. Uměním marketingu v pojišťovnictví jako v jiných oborech je zvolit správnou kombinaci nástrojů (mix čtyř základních prvků – produkt, pojistné, distribuce, propagace) pro zvolený tržní segment nebo cílovou skupinu. Cílová skupina může být vymezena dle věku, pohlaví, výše příjmu, povolání, stavu, mimopracovních aktivit apod. (viz J. Mesršmíd, Vybrané kapitoly z pojišťovnictví, kapitola Marketing v pojišťovnictví, ČAP 1996, str. 121).

Copyright © 2024
Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Číst více
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Technické cookies
Přijmout
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
+ jiné analytické cookies
Přijmout
Odmítnout