Mahnung | upomínka |
Výzva dlužníkovi, aby pojistiteli uhradil splatnou pohledávku. Často se upomínka posílá při nezaplacení běžného pojistného ve stanoveném termínu. |
|
Maklerauftrag | pověření makléře |
Tímto pojmem se má v SRN na mysli smlouva mezi zájemcem o pojištění nebo pojistníkem (zákazníkem) a pojišťovacím makléřem, kterou zpravidla zákazník pověřuje pojišťovacího makléře, aby analyzoval jeho potřeby pojištění a zajistil mu z existující nabídky na pojistném trhu optimální pojistnou ochranu. |
|
Maklerhaftung | odpovědnost makléře |
1. Odpovědnost pojišťovacího makléře za škodu způsobenou porušením jeho základních povinností vyplývajících ze smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a pojišťovacím makléřem (SRN). 2. S odpovědností pojišťovacího makléře se počítalo i v zákoně č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, ve znění pozdějších předpisů. Z tohoto důvodu je také v § 8 odst. 5 pojišťovacímu makléři stanovena povinnost být pojištěn po celou dobu výkonu činnosti pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou výkonem zprostředkovatelské činnosti. Tento zákon byl zrušen, ale povinnost sjednat pojištění vyplývá i ze zákona č. 170/2018 Sb, o distribuci pojištění a zajištění (§ 13). |
|
Maklerpool | makléřský pool |
Podstatou tohoto sdružení (skupiny) pojišťovacích makléřů je zajišťování "centrálního nákupu" pojistných produktů. Management poolu jedná s pojistiteli o podmínkách pojištění nebo hledá pojistitele, kteří jsou schopni vyhovět pojišťovacímu konceptu, který sestavil pool. Toto sdružení může plnit řadu administrativních úkolů. Je financováno z části makléřských provizí (tzv. courtage - provize za správu pojištění). |
|
Maklervollmacht | makléřská plná moc |
Tato plná moc zplnomocňuje pojišťovacího makléře k jednání s pojišťovnou. To znamená, že přes makléře musí jít například veškerá korespondence a že makléř přebírá všechny pojistné smlouvy dané ooby, které se nacházejí v pojistném kmeni dané pojišťovny (SRN). |
|
Managementrisiko | riziko managementu |
Jde o riziko, jemuž může být vystavena pojišťovna v případě působení nedostatečně kvalifikovaného managementu nebo až kriminálního jednání managementu. Toto riziko bedlivě sleduje orgán dohledu. |
|
Marketing | marketing |
1. V teorii se lze setkat se značným rozsahem definic marketingu. Například Philip Kotler rozumí marketingem společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot. Pramen: Kotler, P. et al. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, a.s. 2007. s. 39. 2. V případě pojišťovny lze marketing definovat například jako strategickou podnikatelskou politiku zaměřenou na trh, která reaguje na měnící se potřeby klientů. |
|
Marktforschung | výzkum trhu, průzkum trhu |
Výzkum trhu je součástí marketingu. Představuje systematické shromažďování a zpracovávání tržních informací včetně analýzy potřeb příslušných účastníků trhu (SRN). |
|
Marktrisiko | tržní riziko |
Tržním rizikem se podle Čl. 13 odst. 31 směrnice 2009/138/ES Solventnost II rozumí riziko ztráty nebo nepříznivé změny ve finanční situaci vyplývající přímo nebo nepřímo z kolísání úrovně a volatility tržních cen aktiv, závazků a finančních nástrojů. |
|
Marktsegmentierung | tržní segmentace |
Tržní segmentací se rozumí například rozdělení trhu (zákazníků) do skupin podle jejich potřeb, zájmů, chování apod. Tím se posiluje orientace na zákazníka a podnik tak může získat důležitou konkurenční výhodu. |
|