Mahnung upomínka

Výzva dlužníkovi, aby pojistiteli uhradil splatnou pohledávku. Často se upomínka posílá při nezaplacení běžného pojistného ve stanoveném termínu.

Maklerauftrag pověření makléře

Tímto pojmem se má v SRN na mysli smlouva mezi zájemcem o pojištění nebo pojistníkem (zákazníkem) a pojišťovacím makléřem, kterou zpravidla zákazník pověřuje pojišťovacího makléře, aby analyzoval jeho potřeby pojištění a zajistil mu z existující nabídky na pojistném trhu optimální pojistnou ochranu.

Maklerhaftung odpovědnost makléře

1. Odpovědnost pojišťovacího makléře za škodu způsobenou porušením jeho základních povinností vyplývajících ze smlouvy uzavřené mezi zákazníkem a pojišťovacím makléřem (SRN).

2. S odpovědností pojišťovacího makléře se počítalo i v zákoně č. 38/2004 Sb., o pojišťovacích zprostředkovatelích a likvidátorech pojistných událostí, ve znění pozdějších předpisů. Z tohoto důvodu je také v § 8 odst. 5 pojišťovacímu makléři stanovena povinnost být pojištěn po celou dobu výkonu činnosti pro případ odpovědnosti za škodu způsobenou výkonem zprostředkovatelské činnosti. Tento zákon byl zrušen, ale povinnost sjednat pojištění vyplývá i ze zákona č. 170/2018 Sb, o distribuci pojištění a zajištění (§ 13).

Maklerpool makléřský pool

Podstatou tohoto sdružení (skupiny) pojišťovacích makléřů je zajišťování "centrálního nákupu" pojistných produktů. Management poolu jedná s pojistiteli o podmínkách pojištění nebo hledá pojistitele, kteří jsou schopni vyhovět pojišťovacímu konceptu, který sestavil pool. Toto sdružení může plnit řadu administrativních úkolů. Je financováno z části makléřských provizí (tzv. courtage - provize za správu pojištění).

Maklervollmacht makléřská plná moc

Tato plná moc zplnomocňuje pojišťovacího makléře k jednání s pojišťovnou. To znamená, že přes makléře musí jít například veškerá korespondence a že makléř přebírá všechny pojistné smlouvy dané ooby, které se nacházejí v pojistném kmeni dané pojišťovny (SRN).

Managementrisiko riziko managementu

Jde o riziko, jemuž může být vystavena pojišťovna v případě působení nedostatečně kvalifikovaného managementu nebo až kriminálního jednání managementu. Toto riziko bedlivě sleduje orgán dohledu.

Marketing marketing

1. V teorii se lze setkat se značným rozsahem definic marketingu. Například Philip Kotler rozumí marketingem společenský a manažerský proces, jehož prostřednictvím uspokojují jednotlivci a skupiny své potřeby a přání v procesu výroby a směny produktů a hodnot. Pramen: Kotler, P. et al. Moderní marketing. Praha : Grada Publishing, a.s. 2007. s. 39. 2. V případě pojišťovny lze marketing definovat například jako strategickou podnikatelskou politiku zaměřenou na trh, která reaguje na měnící se potřeby klientů.

Marktforschung výzkum trhu, průzkum trhu

Výzkum trhu je součástí marketingu. Představuje systematické shromažďování a zpracovávání tržních informací včetně analýzy potřeb příslušných účastníků trhu (SRN).

Marktrisiko tržní riziko

Tržním rizikem se podle Čl. 13 odst. 31 směrnice 2009/138/ES Solventnost II rozumí riziko ztráty nebo nepříznivé změny ve finanční situaci vyplývající přímo nebo nepřímo z kolísání úrovně a volatility tržních cen aktiv, závazků a finančních nástrojů.

Marktsegmentierung tržní segmentace

Tržní segmentací se rozumí například rozdělení trhu (zákazníků) do skupin podle jejich potřeb, zájmů, chování apod. Tím se posiluje orientace na zákazníka a podnik tak může získat důležitou konkurenční výhodu.

Copyright © 2024
Uložit
Předvolby uživatele cookies
Používáme soubory cookie, abychom vám zajistili co nejlepší zážitek z našich webových stránek. Pokud používání souborů cookie odmítnete, nemusí tyto webové stránky fungovat podle očekávání.
Přijmout vše
Odmítnout všechny
Číst více
Essential
Tyto soubory cookie jsou potřebné pro správné fungování webových stránek. Nelze je zakázat.
Technické cookies
Přijmout
Analytics
Nástroje používané k analýze dat pro měření efektivity webových stránek a pochopení jejich fungování.
Google Analytics
+ jiné analytické cookies
Přijmout
Odmítnout