Zielgruppen | cílové skupiny |
Na cílové skupiny se orientují marketingové aktivity podniku za účelem předložit každé z nich specifickou nabídku odpovídající jejím potřebám. V pojišťovnictví se mohou cílové skupiny členit podle věku, povolání, výše příjmu, společenského postavení atd. |
|
Zonierungssystem für Überschwemmung, Rückstau und Starkregen (ZÜRS) | systém zónování pro povodně, zpětnou vodu a silný déšť |
Rozdělení území do zón podle rizika povodně … ZÜRS je technický nástroj připravený v rámci Celostátního svazu německého pojišťovnictví (GDV). |
|
Zufall | náhoda |
Nahodilost (tj. nezávislost na vůli pojištěného) vzniku pojistné události je jedním ze základních předpokladů pro pojistitelnost příslušných pojistných nebezpečí. |
|
Zusatzversicherung | připojištění, doplňkové pojištění |
Například k životnímu pojištění lze navíc sjednat doplňkové pojištění pro případ úrazu nebo nemoci. |
|
Zuverlässigkeit | spolehlivost, důvěryhodnost |
1. Spolehlivost pojišťovacích zprostředkovatelů se zjišťuje mj. vstupem do speciální databáze (AVAD), v níž jsou o nich k dispozici určité informace (SRN) 2. Obsah pojmu důvěryhodnost je stanoven příslušným právním předpisem. Důvěryhodnost musí splnit například členové představenstva pojišťovny a.s., odpovědný pojistný matematik, pojišťovací zprostředkovatelé atd. (ČR). |
|
Zweigniederlassung | pobočka |
Pobočkou se rozumí zastoupení nebo pobočka pojišťovny nebo zajišťovny, která se nachází na území jiného členského státu, než je domovský členský stát (Čl. 13 odst. 11 směrnice 2009/138/ES Solventnost II). |
|
Zweitrisikoversicherung | pojištění druhého rizika |
Tímto pojmem se například označuje pojištění s tzv. odčetnou franšízou. Není-li částka franšízy řešena jinak, nese ji jako první riziko pojistník. Pojistitel pak nese druhé riziko. |
|